۱۲ فروردین ۱۴۰۱

دکوراسیون

همه چیز در مورد دکوراسیون منزل ۲۰۲۰

دکوراسیون منزل در هر سال رنگ و بوی خودش را می‌گیرد. دکوراسیون داخلی خانه می‌تواند از طرح‌ها و ویژگی‌های خاصی پیروی کند. دکوراسیون خانه بایدها و نبایدهای زیادی دارد. دکوراسیون داخلی منزل برای سال ۲۰۲۰ مشخص شده است. هر شخص با توجه به سلیقه و بودجه‌ای که دارد می‌تواند دکور خانه خود را انتخاب کرده و فضای خانه خود را تغییر دهد.

اما سبک‌های دکوراسیون منزل ۲۰۲۰ کدام مدل‌ها هستند؟ چه ویژگی منحصر بفردی دارند؟ و در نهایت مناسب کدام خانه‌ها در ایران هستند؟

در این متن به تمام سوالات بالا پرداخته و بررسی کاملی در مورد دکوراسیون داخلی ۲۰۲۰ شده است. عناوین زیر در این متن بررسی شده است:

  • معرفی پرطرفدارترین سبک‌های دکوراسیون منزل در سال ۲۰۲۰
  • توضیحی در مورد هر یک از سبک‌های معرفی شده
  • ویژگی‌های هر کدام از سبک‌های معرفی شده

دکوراسیون منزل به سبک Modern Mid-Century

جنبش بین‌اللملی مدرنیسم در انتهای قرن ۱۹ و ابتدای قرن ۲۰ میلادی شکل گرفت که در تمامی شاخه‌های هنر ایده‌های آن نفوذ پیدا کرد. معماری مدرن برای دکوراسیون داخلی منزل ویژگی‌های مشخصی دارد.

ترکیبات نامتقارن، استفاده از اشکال مکعبی یا استوانه‌ای، سقف مسطح، استفاده از بتن مستحکم، قالب‌بندی شیشه‌ای و فلزی، نبود گچ‌بری و زرق و برق در فضا و استفاده از رنگ سفید یا کرم از ویژگی‌های اصلی سبک مدرنیسم است.

اما دکوراسیون خانه به سبک Modern Mid-Century تغییرات کمی نسب به مدرنیسم دارد. بهتر است بگوییم سبک Modern Mid-Century  اشاره به دوران طلایی معماری مدرن در اواسط قرن بیستم دارد. در این سبک از دکور خانه فرآیند تولید با توسعه صنعت هماهنگ شده است. در این روش ظرافت عناصر نسبت به کارکرد حفظ شده است.

این ایده پردازی‌ها جواب داد و انقلابی در ساختار به وجود آمد. نتایج باور نکردنی برای شیشه، فلز ،آهن فرفورژه و انواع مختلف چوب بدست آمد. مواردی که همیشه در آن‌ها، کیفیت نسبت به هنر بیشتر مورد توجه قرار می‌گرفت. این سبک در کشورهای اسکاندیناوی رونق بسیار خوبی داشت.

ویژگی‌های سبک Modern Mid-Century:

  • اشکال ساده، خطی و با فرم‌های یک دست؛
  • حذف کردن جزئیات غیر ضروری؛
  • اشکال و ساختار به وضوح نشان داده می‌شوند و پنهان کاری در کار نیست؛
  • وسایل تولیدی صنعتی در طراحی گنجانده شده است؛
  • کمک گرفتن از طبیعت مثل چوب در طراحی داخلی و تطبیق آن با فضای خانه؛
  • هماهنگی و یکپارچگی میان فضاهای مختلف خانه.

علاوه بر این، روش‌های خلاقانه دیگری برای استفاده از مواد جدید مانند قالب‌گیری تزریقی پلاستیک، تخته سه‌لا و آلومینیوم در طراحی صنعتی ابداع شد. این قطعات بدست آمده بسیار متنوع است و می‌توانند انواع سبک‌های طراحی را تکمیل کنند.

دکوراسیون داخلی منزل

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.