۱۲ فروردین ۱۴۰۱

دکوراسیون

اتاق خواب کوچک را چگونه بچینیم؟

اتاق خواب مکانی برای استراحت جسم و روح است بنابراین آنچه در دکوراسیون اتاق خواب اهمیت دارد ایجاد یک فضای آرامبخش است. در طراحی دکور اتاق خواب داشتن فضای کافی از لحاظ متراژ به ما کمک می کند اما اگر اتاق خواب شما کوچک است نگران نباشید زیرا شما می توانید با چیدمان مناسب برای فضاهای کوچک و نقلی بهترین دکوراسیون را برای اتاق خواب خود انتخاب کنید و اتاق دنج خود را تبدیل به استراحتگاهی رویایی کنید. در این بخش از نمناک چند ایده هوشمندانه، برایتان آورده ایم تا با استفاده از آنها بتوانید حیات جدیدی به فضای فشرده اتاق خود ببخشید.

اتاق خواب کوچک

چگونه اتاق خواب کوچک را بچینیم؟

استفاده از پالت رنگی در اتاق خواب کوچک

برای اینکه فضای اتاق شما بی روح و یکرنگ نباشد بهتراست به شیوه ای درست و فکرشده از یک پالت رنگی محدود استفاده کنید . مثلا اگر دیوار شما سفید و مبلمانتان چوبی باشد از رنگ های قرمز و نارنجی استفاده نمایید.

نور رسانی را در اتاق خواب کوچک جدی بگیرید.

برای پر انرژی شدن فضای اتاق و ورود نور به داخل ، پرده ها را به حداقل برسانید تا بیش ترین نور طبیعی وارد اتاق شود یا در صورت استفاده از پرده از کرکره های ساده و یا پرده های نازک استفاده کنید تا اتاق شما خیلی تاریک نشود و در مواقع لزوم پرده ها را بکشید.

در اتاق خواب کوچک از فضای نگهدارنده سرتاسری استفاده کنید

برای استفاده از هر سانتی متر از اتاق خواب تان یک فضای نگهدارنده سرتاسری (از کف تا سقف) بسازید و از این فضا برای قرار دادن کتاب ها و اشیای تزئینی استفاده کنید همچنین چند کشو در آن برای قرار دادن لوازم شخصی تان طراحی کنید.از سطوح این فضاهای نگهدارنده می توان برای قرار دادن آباژور و به عنوان میزهای کناری استفاده کرد.

دکوراسیون اتاق خواب کوچک

چیدن وسایل در اتاق خواب کوچک

در اتاق خواب کوچک تخت خوابتان را در جای مناسب قرار دهید

بزرگترین و جاگیرترین وسیله در اتاق خواب، تخت است . اگر اتاق دارای پنجره است بهتر است تخت در سمت راست پنجره قرار بگیرد. تا هنگام صبح نور روز بر روی تخت بیفتد و همینطور امکان باز کردن پنجره وجود داشته باشد تا هوای اتاق تعویض گردد.

برای دکوراسیون اتاق خواب کوچک شما بهترین کار این است که تخت خوابتان را کنج اتاق قرار دهید، قرار گرفتن تخت در گوشه اتاق یک حالت راحت به اتاق خواب شما می دهد. قانونی وجود ندارد که شما را از قرار دادن تخت خواب در کنار پنجره منع کند بنابراین هنگام استفاده از پنجره هراس نداشته باشید.از نور طبیعی اتاق می توان برای مطالعه در طول روز استفاده کرد.

برای اتاق خواب کوچک خطای بصری ایجاد کنید

با استفاده از آینه خطای بصری ایجاد کنید و چشم را فریب بدهید . یک دیوار آینه ای در اتاق کوچک شما فضا را از نظر بصری دوبرابر می کند.

دیدگاه خود را بیان کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.